fura filmek rengeteg!

fura filmek.... hatvanas, hetvenes, art, horror, kult, BÁRMI AMI FURA. és tetszett.

Friss topikok

  • ]{udarauszkasz: Hehe, most nezem azt a franko musort, ami a TV2-n megy:D Nem megfelelo korhatarba sorolas miatt fe... (2014.01.02. 21:02) Szekrénymesék (1984)
  • Gumicsivá: A francba már hé! Hol az a RENGETEG? tessék updateolni (2009.09.04. 23:07) The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years (1988)
  • csipike1: data.hu/get/325573/Eibon.001.html data.hu/get/325608/Eibon.002.html data.hu/get/325645/Eibon.003.h... (2008.12.04. 22:37) L’aldilá (The Beyond) (1981)
  • Hi-Tech: Nem tudja valaki honnan tudnám megszerezni ezt a filmet DVD-n? (2008.10.25. 22:20) Electroma (2006)
  • Thrasher: Nemtom, minek írok ide, régi poszt, de pár napja láttam a filmet, és meglepődtem, mert olyan még n... (2008.07.16. 10:09) Primer (2004)

2007.09.20. 19:43 mez

Inland Empire (2006)

  
Kedves filmeket forgalmazó emberek, ha ez a film nem novemberben vagy mikor ér ide, akkor biztos elmentem volna megnézni a moziban. De mivel van egy olyan dolog hogy internet, az ember hajlamos engedni a csábításnak, és letölti az új Lynch filmet, ha az már DVD-n megszerezhető az ún. világhálón. Ráadásul a seggemet se ültem macskásra (a film 3 órás!!!), és még cigizni is ki tudtam menni.
David Lynch már elég sokat letett az asztalra, mondhatni az utolsó halkésig megterítette azt, úgyhogy némi tiszteletet alapból megérdemel – még akkor is ha pár fogást (Wild At Heart, Straight Story, Dűne…) nyugodtan a konyhában hagyhatott volna SZERINTEM. Az én kedvenceim még mindig az Elefántember és a Radírfej, de nagyon szeretem a Mulholland Drive-ot is, szóval nem lehet rám fogni hogy „korai Lynch” purista vagyok (elég sznobnak hangzok már??). De hagyjuk a kertelést, lényeg a lényeg: ez nem a legjobb Lynch film, pont.
Először is: végig lehet nézni egy filmet úgy, hogy kb. félóra után már fingom nincs mi történik, de azért nem olyan jó dolog ám. Lynch-nél persze ez teljesen bevett szokás, de a korábbi filmekben legalább megvolt az illúzió, hogy a kulcs, a megoldás OTT VAN valahol a filmben, még ötször megnézem, aztán összeáll (persze hogy nem). Az Inland Empire viszont olyan mint egy 5-6 ismeretlenes egyenlet, vagy egy terjengős vicc, aminek pont a poénját nem mesélik el. Szóval ki van baszva velünk rendesen storywise, ha valaha lesz iskolája a maszturbatív filmkészítésnek, az Inland Empire tananyag lesz. Másik rizikós pontja a filmnek az abszolút föszereplő, Laura Dern. Igazából nem tudom eldönteni, hogy az egyik legirritálóbb alakítást nyújtja amit valaha láttam, vagy zseniális színésznő. Abban vagyok csak biztos, hogy valaki mással a helyén jobban élveztem volna ezt a három órát.
Persze azért mindenképp ajánlom az Inland Empire-t, el lehet ámulni azon, hogy Lynch még egy egyszerű digitális kamerával is hozni tudja a tőle megszokott hangulatot, feltűnnek a jópofa / ijesztő nyulak is egy korábbi sorozatából, és természetesen vannak olyan pillanatok, jelenetek ahol mindenki jól összeszarja majd magát. Meg egyébként is, ez az új David Lynch film, nem??
 
 
 
 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://furafilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr86171756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bong 2007.10.13. 02:21:10

\"a korábbi filmekben legalább megvolt az illúzió, hogy a kulcs, a megoldás OTT VAN valahol a filmben, még ötször megnézem, aztán összeáll (persze hogy nem). Az Inland Empire viszont olyan mint egy 5-6 ismeretlenes egyenlet, vagy egy terjengős vicc, aminek pont a poénját nem mesélik el. Szóval ki van baszva velünk rendesen storywise, ha valaha lesz iskolája a maszturbatív filmkészítésnek, az Inland Empire tananyag lesz.\"

Én nem hinném, hogy ebben igazad van. Most néztem meg, friss az élmény és persze elsőre nem esett le minden, de szerintem érezhető a tudatos, logikus szerkesztés a filmen. Na persze amennyire az emberi elme logikus és tudatos. Hisz a cím rögtön irányít: inland empire! Ebben a világban pedig az ok-okozat nem matematikai számítás eredménye hanem érzelmeken és szimbólumokon alapul. Mint egy álom (lásd pl. Mulholland drive)

mez 2007.10.16. 18:50:05

nem is vártam egy ablaktól-ablaktól sztorit, de valahogy az egész "direkt" szürreálisnak tűnt....
még azért meg fogom nézni 1-2x, bevallom a mulholland drive se tetszett elsőre :)

Adamsky 2007.11.22. 10:34:34

Tegnap este sikerült megnézni Bucky alkotását és mivel még friss az élmény, próbálom rakosgatni a darabokat, de egyre inkább azt érzem hogy a fél óránként visszaköszönő mondatok, más karakterrel ismétlődő jelenetek bár tudatos szerkesztésre utalnak, nem segítenek olyan közel a \"megfejtéshez\" mint a Mulholland Drive vagy a Lost Highway. Azt hiszem ez a mozi egyszerűen nem sikerült olyan jó l mint a másik kettő, mert ott a kollázst addig gyurta a rendező, amíg összefüggő alakok rajzolódtak ki a ködben. A skizofrén feleséggyilkos története; a kihasznált, szerelmes vidéki színésznő öngyilkosságához vezető út valahogy könnyebben elérhetők.

Tekintve a majd 3 órás hosszt, biztos hogy a közeljövőben nem nézem meg újra a filmet, pedig lehet hogy az Inland Empire képe is elkezd majd összeállni.
A digitkamerás fényképtechnika alkalmazása pedig hülye ötlet volt.

vargham 2007.12.13. 00:22:13

Nekem tetszett. Nem állítom, hogy a legjobban Lynch filmjei közül, de tetszett. Mi erre a logikus magyarázat? Nem tudom. Talán az, hogy nagyon hasonlít az álmaimra. A furcsán megváltozó helyszínek, az emberek, akik nem azok, aki, sőt még változnak is. És innentől kezdve nem számít, hogy értem-e, mert olyan, mint egy ködös emlék, mintha álmodtam volna már ilyet...

dclxvi 2008.01.31. 00:05:40

Nem tudom igaz-e a dolog, de olyat hallottam, hogy nem volt forgatókönyv, mindig csak a következő jelenetet írta meg a mester előre. Nem csoda hogy 3 óra lett, gyanús, hogy nem is szól semmiről, csak olyan mintha mégis. Mindenesetre a 3 óra rengeteg lett, elég lett volna kettő is. A digitális kamera annyira nem rossz, a sony pedig biztos sokat fizetett:)

A straight story pedig szerintem az egyik legjobb műve Lynchnek;)

abrakadabra 2008.06.04. 02:25:52

Hm. WTF. Ez jutott eszembe, amikor a stáblista kúszott. Aztán végigpörgött minden asszociáció, ami a film alatt kibuggyant. Végül talán sikerült érzelmileg summáznom a látottakat, hallottakat, tapasztaltakat. Ehhez vagy fél óra kellett. Nekem ez épp elég ahhoz, hogy zseniálisnak tartsam. Beszélhetünk digitális kameráról, szuperközelikről, rengeteg természetes fényről, csak és kizárólag megfelelő helyeken használt zenéről és zajról, csak és kizárólag megfelelő helyeken használt csendről, a szerkesztésről, mozaikosságról, szándékosságról vagy éppen szándéktalanságról. Lényegtelen. Legyen ez fontos annak, aki a filmet készítette, hogy még kapjunk hasonlót!
süti beállítások módosítása